Discorde a écrit : 28 nov. 2021, 09:45
Je vais devoir essayer au pifomètre alors. x)
Voilà le contenu du fichier :
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# Note - New parameters available in 0.20, thhey are optional old configs will still work as before
# Numbers can have radically different values than 0.19 if the new tuning values are used
# Setting some of these values to 0 can break the simulation
# Linear spring stiffness
Breast.stiffness 10.0
# Quadratic Spring stiffness
Breast.stiffness2 10.0
# Velocity removed/tick 1.0 would be all velocity removed
Breast.damping 0.92
# Time Quanta for the physics in ms 4 means that a 16ms frame would be broken down into 4 4ms steps
Breast.timetick 4
# Time Quanta for the physics in ms 4 means that a 16ms frame would be broken down into 4 4ms steps
Breast.maxoffset 20
# Scale of the motion in X/Y/Z - Y is front to back, Z up and down and X side to side
Breast.linearX 0.6
Breast.linearY 0.00
Breast.linearZ 0.3
# Scale of the bones rotation around the X axis
Breast.rotational 0.03
# This is deltaT in the physics calculation, it lets you slow time
# in effect if you increase the spring forces it changes the coupling of Spring force and momentum
# this cannot be negative or 0
Breast.timeStep 0.016
# The ammount that the breast COG is forwards of the bone root, changes how rotation will impact motion
# Skyrim units are obtuse to say the least, there is no physical equivalent
Breast.cogOffset 5.0
# This is in effect the gravity coefficient, it's a constant force acting down * the mass of the object
# setting it will cause the breats to sag from where it was modelled, if you don't want that use the correction
Breast.gravityBias 40
# amount to move the target point upto counteract the neutral effect of gravityBias
Breast.gravityCorrection 8
Butt.linearX 1
Butt.linearY 0.1
Butt.linearZ 0.5
Butt.maxoffset 20
Butt.rotational 0.0
Butt.damping 0.999
Butt.stiffness 5
Butt.stiffness2 10
Butt.timetick 4
Butt.timeStep 0.016
Butt.cogOffset 10.0
Butt.gravityBias 60
Butt.gravityCorrection 8
Belly.linearX 0.3
Belly.linearY 0.02
Belly.linearZ 0.3
Belly.maxoffset 4
Belly.rotational 0.00
Belly.damping 1
Belly.stiffness 5
Belly.stiffness2 5
Belly.timetick 4
Belly.timeStep 0.016
Belly.cogOffset 0.0
Belly.gravityBias 0
Belly.gravityCorrection 0.0
# END Belly
Tuning.rate 0
Oui, malheureusement perso je ne comprends pas vraiment quelles valeurs font quoi, donc faut les changer un peu au pif. Mais déjà Breast.stiffness et Breast.stiffness2 sont un bon point de départ. A priori, comme stiffness veut dire rigidité, je pense que si tu augmentes ces valeurs ça sera déjà mieux. Après tu peux changer les valeurs des autres pour voir ce que ça fait. Le truc bien avec ça c'est que tu n'as pas besoin de quitter le jeu pour éditer les valeurs, tu peux alt tab, éditer le ficher, sauvegarder le fichier, retourner dans le jeu puis changer d'armure et ça prend en compte tes changements. Dans tous les cas ça fonctionne comme ça pour HDT-SMP (celui que j'ai).
kolima a écrit : 28 nov. 2021, 13:41
Fichier de config CBPConfig.txt
Pour avoir des mouvements plus réalistes,on peux simplement baisser les .maxoffset
Belly.maxoffset 1
Butt.maxoffset 1
Breast.maxoffset 2
Théoriquement il faut adapter les autres valeurs.
Le plus simple est d'installer 'SINful CBP' qui propose des presets et permet de configurer via le MCM.
Ouais voilà Breast.maxoffset pourquoi pas. Ou sinon va chopper le fichier de presets de Sinful CBP et recopie les valeurs qu'il y a dedans... à voir.