Abandoned Mountain Shack

Bureau du SAML de Cyrodiil, bonjour.
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Wolfen
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Abandoned Mountain Shack

Message par Wolfen »

Abandoned Mountain Shack
Mod de Vince Bly.

Version : 1.10

Lien VO : http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=22846

Lien de téléchargement : http://www.confrerie-des-traducteurs.fr ... _shack.php

Ce mod ajoute un chalet abandonné à la montagne de Jerall. Vous devrez nettoyer l'intérieur, déblayer l'extérieur et réparer ce qui doit l'être pour rendre cet endroit habitable et charmant.

Le chalet avant:

Image

Le chalet après l'avoir entretenu:

Image



Autorisation de l'auteur acquise:
Vince a écrit :Ankou,
I give you permission to translate my Abandoned Mountain Shack into French on the condition that you send me a copy of the translated mod and allow me to check it before you release it. Although it is not a requirement, if you are able to translate it using the 1.1 CS, that would be good since it would not require users to have the 1.2 patch or SI. If you only use the 1.2 CS, that's Ok.

You can reach me by PM here or faster by a PM at the TES Alliance (http://www.tesalliance.org).

Vince
Avancement:

Readme: 0%
Objets, containers, activators, cells: 100% (mais cela va aller très vite :mrgreen: )
Livres: 0%
Scripts: 100% (pas mal de Message Box, mais ce n'est pas insurmontable, car grâce au logiciel Menu+, je les repère facilement et donc cela donne un gain de temps non négligeable).

Si j'en fais un peu tous les soirs, cela devrait aller vite. ;)
Modifié en dernier par Wolfen le 20 juin 2015, 17:35, modifié 6 fois.
Raison : Petite mise en forme
Sita
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Re: Abandoned Mountain Shack

Message par Sita »

Charmant comme tout (en espérant qu'il ne rentre pas dans un unique landscape !)
Sinon j'ai deux trois questions à propose de :
Vous devrez nettoyer l'intérieur, déblayer l'extérieur et réparer ce qui doit l'être pour rendre cet endroit habitable et charmant.
D'après ce que j'ai compris entre ce que tu écrit et la description de l'auteur on dirait une petite quête (du moment que c'est pas des truc à acheter).
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Wolfen
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Re: Abandoned Mountain Shack

Message par Wolfen »

kaos_sita a écrit : D'après ce que j'ai compris entre ce que tu écrit et la description de l'auteur on dirait une petite quête (du moment que c'est pas des truc à acheter).
C'est un peu cela: c'est un peu comme si tu étais acquéreur d'une vieille maison et que tu devrais la retaper de fond en comble pour lui rendre sa majesté d'antan.
Sita
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Re: Abandoned Mountain Shack

Message par Sita »

Ok cela à l'air assez sympa !
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Wolfen
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Re: Abandoned Mountain Shack

Message par Wolfen »

La traduction est quasiment terminée, il ne me reste plus que le plus embêtant, c'est à dire les livres et le readme. Heureusement que je n'ai que deux livres à traduire.

Je pensais que j'avais beaucoup de scripts à traduire, mais en fin de compte, il n'y avait pas autant que cela.
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Wolfen
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Re: Abandoned Mountain Shack

Message par Wolfen »

Le mod est passé en version 1.5 (correction de quelques bugs minimes).
ankou,

I discovered and fixed two minor bugs in my Abandoned Mountain Shack mod and have posted a revised version (R1.05) on TEX Nexus. I don't know how far along you are on your French translation, but I can provide details of the fixes I made to the .esp, if that would be helpful.

Vince
Hello;

About the translation, there remain to me nothing any more but the two notes and the readme; I think of finishing Sunday. Which are the modifications carried out?

Thank you to have prevented me ;) .

Ankou
Ankou,

You will need to download the revised version (1.05) from TES Nexus so you can get the revised MountainShack.bsa and ReadMe files. The MountainShack.bsa was changed to included a version of the small round table with a revised collision that, hopefully, will correct a rare problem with the table sinking into the floor after a period of time. The only changes to the ReadMe are "Rev. 1.04" has been changed to "Rev. 1.05" in the title and a new section, Revision History, has been added.

Here is a list of the changes I made to the .esp. You should be able to do these in the CS yourself, so as not to have to re-translate anything. If my descriptions are not clear enough, examining the revised .esp in the CS should help.

1) The MiscItem skelBigBone01 was re-scaled without renaming it. So, I renamed it VbBigBone01, then the reference to skelBigBone01 was deleted from the Details list. The two bones in the mod that used this are now defined by VbBigBone01. The one to the west of the house should have a CS scale of 0.77. The one to the east should have a scale of 1.07.

2) A script was attached to the book SKLxAlchemy3 without renaming the book. Fortunately, this had no practical effect away from the shack. The book has been renamed VbSKLxAlchemy3, then the reference to SKLxAlchemy3 in the Details list was deleted.

3) Three other things were listed as modified without renaming them, but were not actually modified or used in the mod. The references to these were deleted from the Details list. They were: the global variable CrimeForceJail, and the items DeskClutterMiddle02 and PotionRestoreHealth.

That's it. Let me know if you have any questions. Also, please send me a copy (or a link to a copy) of the French version before you post it. I will check it out right away. I did this for the German version and it was very helpful. It also helped me find the bugs in my original version that I've fixed in R1.05.

Good luck and I wait to hear from you..

Vince
Traduction terminée, il ne me reste plus que le readme et j'ai envoyé l'esp à l'auteur comme il me l'a demandé afin qu'il y jette un œil. Dès qu'il sera d'accord, je l'envoie à Roi Liche ;) .
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romanus
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Re: Abandoned Mountain Shack

Message par romanus »

Bonne nouvelle , ce chalet a l'aire magnifique , se sera mon havre de paix entre 2 quêtes :mrgreen: :mrgreen:
Modifié en dernier par romanus le 20 juin 2015, 17:35, modifié 4 fois.
Raison : passage d'un disciple
Oblivionline
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Wolfen
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Re: Abandoned Mountain Shack

Message par Wolfen »

Un petit retard suite à un bug qu'à trouvé Vince:
ankou,

I've gone through your translated version of my mod. Almost everything seems fine. The only exception is a floating book. Here is a screen shot: floating alchemy book.

It appears that you created your translation using the 1.2 CS, so I can't open the .esp with my 1.1 CS. I have a 1.2 CS on another computer that I will try to get home in the next day or so. In the mean time, maybe you an figure out what the problem is. The book is initially disabled and has the script VbAlchemyBookScript attached. The script enables the book when two conditions are met: the refresh has occured and the desk has been opened.

Let me know if you can fix it.

Vince
Mes connaissances en script sont beaucoup trop limités pour pouvoir l'aider.
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Re: Abandoned Mountain Shack

Message par Wolfen »

Le mod a été corrigé par l'auteur, et je l'ai envoyé à Roi Liche. ;)
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Roi liche
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Re: Abandoned Mountain Shack

Message par Roi liche »

La traduction ce n'est pas du bête mot à mot mais une adaptation, une refonte complète pour coller au mieux ...
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