BR - Traits & Aptitudes / BR -Traits and Perks
Version : 0.8Auteur : BrutusRex
Lien VO : http://www.nexusmods.com/newvegas/mods/42611/?
Lien du mod traduit : BR - Traits & Aptitudes
Rubrique de téléchargement : Jouabilité
Armure/Vêtement pour : /
Prérequis : Fallout New Vegas
Description :
Ce mod ajoute 5 Traits et 10 Aptitudes au jeu. La plupart des traits sont de simples reproductions des traits des anciens Fallout. Les aptitudes sont pour la plupart originales et sont concentrées sur l'aspect de science militaire.
Détails :
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Nouveaux Traits (Traduits à l'instant)
Fermier :
Vous avez grandi dans une ferme abandonnée, à l'ouest du Mojave. Vous avez passé votre jeunesse à travailler dans les champs desséchés et vous avez appris à vous battre contre les pillards avec tout ce qui vous passe sous la main. [+1 FOR, +2 END, Mains nues : +10, Coût PA : +15%, Dégats critiques : +30%]
Cependant, vous n'avez pas vu beaucoup de monde, sauf les gens qui essayaient de vous tirer dessus. En conséquence, vous êtes terrifié à la vue d'une arme à feu. [-60% de chances de toucher avec une arme à feu]
Psychopathe :
Quand vous étiez enfant, vous vous êtes cassé la jambe dans un terrible accident. Vos parents drogués ont complétement ignoré vos blessures tout au long de votre vie. [-1 END, -10% vitesse]
Cependant, vous êtes devenu sociopathe, sauvage, froid et manipulateur(trice).
[+3% Chance de coup critique, +5% vitesse d'attaque, + 2CHA]
Incendiaire :
Vous aimez le feu. Non, vous ADOREZ le feu ! Feu ! Feu ! Feu ! On vous as toujours considéré comme un gringalet (-1 Force, -1 Endurance) mais vous leur avez montré ! Vous avez étudié les explosifs (+20 explosifs, + 1 intelligence) et vous avez brûlé toutes les maisons ! Vous les avez tous brûlés ! Ha ha ! Puis vous vous êtes enfui de chez vous et êtes devenu un courrier pour le Mojave Express.
Destin Nietzschéen :
Nitzsche a dit : "Ce qui ne me tue pas, me rend plus fort", et il peut s'en référer à vous. Toute votre vie, vous avez fait des erreurs, mais vous semblez toujours en sortir plus fort. Les coups critiques de vos ennemis font plus mal (+7%) mais vous gagnez plus de points de compétence (+3/Niveau) et vous êtes plus résistant aux addictions (+25%)
Lépreux en forme :
Vous êtes laid. Il n'y a vraiment pas d'autre mot, à moins que vous ne preniez la laideur pour une forme de beauté. Les enfants fuient à votre vue et même la plus douce des âmes a du mal à supporter votre présence. En conséquence, vous subissez une grosse peine en Charisme (-5) mais, parce que vous devez vous défendre des attaques fréquentes, vous gagnez un bonus en Force (+2), Agilité (+2) et toute les compétences de combat (+10)
===============
Older Traits (En anglais)
1.) Bruiser
A little slower, but a little bigger. You may not hit as often, but they will feel it when you do! Your size has given you freakish strength [+2 STR], however you are clumsy [-1 AGL] and tire easily [-10% AP Regeneration]
2.) Big Boned
You have a frame that would make a caveman jealous. You hit like a gorilla [+10% Unarmed/Melee DAM], and your massive bones and thick muscle tissue act as a form of natural armor [+3 DT]. As well as that, the more injured you become the more adrenaline courses through your veins, making you even more dangerous [ > 50% health, +1 STR. >25% +20% DAM]. Unfortunately your skull is so thick there isn't much room for the braincase [-3 INT].
3.) Strong, Silent Type
You mostly keep to yourself, living out in the wastes or up in the high country. You've seldom needed help from others, being more than capable physically and mentally [+1 INT, END, STR], but somewhat less than suave [-2 CHR].
4.) Gifted
You were born with above-average abilities, gaining +1 to all SPECIAL attributes, however your arrogance has negatively effected your motivation and work ethic, preventing you from reaching your full potential [-4 Skill/LvL] and making you a hedonist [+5% Addiction]5.)
5.) One-Hander
One of your hands is very dominant. You excel with single-handed weapons [+20% chance to hit], but two-handed weapons throw you into spastic fits of thrashing about [-20% chance to hit] .
Perks
1.) Shock Trooper Lvl 16 -- REQ 60 in Guns OR Energy Weapons
You always stay mobile and look for ways to achieve maximum penetration.
You gain a 10% increase in attack speed, a +4 bonus to unarmed and
melee damage, and 5% damage resistance.
2.) Combat Readiness Lvl 20 -- REQ 6 PER and 75 Guns OR Energy Weapons
You are always prepared for contact with the enemy, and when it does
occur you react with speed and composure. You equip weapons 25% faster
and reload 15% faster than you did before.
3.) Command and Control Lvl 26 -- REQ CHR 7, Speech 50 and 80 Guns or Energy Weapons
Due to your strong personality and extensive combat experience your
party operates with the efficiency of a military unit. Your followers
gain significant bonuses to damage and damage resistance.
4.) Guerilla Tactics Lvl 24 -- REQ 80 Sneak + 80 Guns OR Eneergy Weapons
You fight by your own rules. Your willigness to play dirty gives you
a 25% bonus to limb damage, a 15% bonus to critical damage and a
3% increase in critical chance as well as increasing your
movement speed.
5.) Cult of the Offense Lvl 18 -- REQ 7 AGL
Attack, attack, attack--you're obsessed with offensive action.
You gain a 10% increase in weapon damage and a 10% reduction in
weapon AP costs, but suffer a 5 point penalty in damage threshold.
6.) Survivability Lvl 18 -- REQ 45 Medicine & 45 Survival
Some bastards just refuse to die. You gain a 5% resistance to all
damage as well as a 10% bonus to your energy, radiation and
fire resistances.
7.) Weapons Nerd Lvl 14 -- REQ 60 Repair
You can take apart, clean, oil, and reassemble any weapon in
seconds--blindfolded. Your obsession for maintenance and
cleaning means that all weapons degrade 20% slower than normal.
8.) Combat Arms Guru Lvl 28 -- REQ "Guerilla Tactics" + 80 in Guns OR Energy Weapons
Your mastery of infantry weaponry and tactics is so complete it
has become second nature. You recieve bonuses to critical chance
and damage, accuracy, attack speed and reloading speed.
9.) Cyborg Lvl 18 -- REQ 60 Science
You've made permanent cybernetic enhancements to your body!
The Cyborg perk instantly adds +10% to your Damage, Poison,
and Radiation Resistances, and 10 points to the Energy Weapons skill.
10.) Wired Reflexes Lvl 26 -- REQ 80 Science
Advanced cybernetics have been implanted into your nervous system,
increasing your precision with guns and energy weapons.
(Reduced weapons spread)
Fermier :
Vous avez grandi dans une ferme abandonnée, à l'ouest du Mojave. Vous avez passé votre jeunesse à travailler dans les champs desséchés et vous avez appris à vous battre contre les pillards avec tout ce qui vous passe sous la main. [+1 FOR, +2 END, Mains nues : +10, Coût PA : +15%, Dégats critiques : +30%]
Cependant, vous n'avez pas vu beaucoup de monde, sauf les gens qui essayaient de vous tirer dessus. En conséquence, vous êtes terrifié à la vue d'une arme à feu. [-60% de chances de toucher avec une arme à feu]
Psychopathe :
Quand vous étiez enfant, vous vous êtes cassé la jambe dans un terrible accident. Vos parents drogués ont complétement ignoré vos blessures tout au long de votre vie. [-1 END, -10% vitesse]
Cependant, vous êtes devenu sociopathe, sauvage, froid et manipulateur(trice).
[+3% Chance de coup critique, +5% vitesse d'attaque, + 2CHA]
Incendiaire :
Vous aimez le feu. Non, vous ADOREZ le feu ! Feu ! Feu ! Feu ! On vous as toujours considéré comme un gringalet (-1 Force, -1 Endurance) mais vous leur avez montré ! Vous avez étudié les explosifs (+20 explosifs, + 1 intelligence) et vous avez brûlé toutes les maisons ! Vous les avez tous brûlés ! Ha ha ! Puis vous vous êtes enfui de chez vous et êtes devenu un courrier pour le Mojave Express.
Destin Nietzschéen :
Nitzsche a dit : "Ce qui ne me tue pas, me rend plus fort", et il peut s'en référer à vous. Toute votre vie, vous avez fait des erreurs, mais vous semblez toujours en sortir plus fort. Les coups critiques de vos ennemis font plus mal (+7%) mais vous gagnez plus de points de compétence (+3/Niveau) et vous êtes plus résistant aux addictions (+25%)
Lépreux en forme :
Vous êtes laid. Il n'y a vraiment pas d'autre mot, à moins que vous ne preniez la laideur pour une forme de beauté. Les enfants fuient à votre vue et même la plus douce des âmes a du mal à supporter votre présence. En conséquence, vous subissez une grosse peine en Charisme (-5) mais, parce que vous devez vous défendre des attaques fréquentes, vous gagnez un bonus en Force (+2), Agilité (+2) et toute les compétences de combat (+10)
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Older Traits (En anglais)
1.) Bruiser
A little slower, but a little bigger. You may not hit as often, but they will feel it when you do! Your size has given you freakish strength [+2 STR], however you are clumsy [-1 AGL] and tire easily [-10% AP Regeneration]
2.) Big Boned
You have a frame that would make a caveman jealous. You hit like a gorilla [+10% Unarmed/Melee DAM], and your massive bones and thick muscle tissue act as a form of natural armor [+3 DT]. As well as that, the more injured you become the more adrenaline courses through your veins, making you even more dangerous [ > 50% health, +1 STR. >25% +20% DAM]. Unfortunately your skull is so thick there isn't much room for the braincase [-3 INT].
3.) Strong, Silent Type
You mostly keep to yourself, living out in the wastes or up in the high country. You've seldom needed help from others, being more than capable physically and mentally [+1 INT, END, STR], but somewhat less than suave [-2 CHR].
4.) Gifted
You were born with above-average abilities, gaining +1 to all SPECIAL attributes, however your arrogance has negatively effected your motivation and work ethic, preventing you from reaching your full potential [-4 Skill/LvL] and making you a hedonist [+5% Addiction]5.)
5.) One-Hander
One of your hands is very dominant. You excel with single-handed weapons [+20% chance to hit], but two-handed weapons throw you into spastic fits of thrashing about [-20% chance to hit] .
Perks
1.) Shock Trooper Lvl 16 -- REQ 60 in Guns OR Energy Weapons
You always stay mobile and look for ways to achieve maximum penetration.
You gain a 10% increase in attack speed, a +4 bonus to unarmed and
melee damage, and 5% damage resistance.
2.) Combat Readiness Lvl 20 -- REQ 6 PER and 75 Guns OR Energy Weapons
You are always prepared for contact with the enemy, and when it does
occur you react with speed and composure. You equip weapons 25% faster
and reload 15% faster than you did before.
3.) Command and Control Lvl 26 -- REQ CHR 7, Speech 50 and 80 Guns or Energy Weapons
Due to your strong personality and extensive combat experience your
party operates with the efficiency of a military unit. Your followers
gain significant bonuses to damage and damage resistance.
4.) Guerilla Tactics Lvl 24 -- REQ 80 Sneak + 80 Guns OR Eneergy Weapons
You fight by your own rules. Your willigness to play dirty gives you
a 25% bonus to limb damage, a 15% bonus to critical damage and a
3% increase in critical chance as well as increasing your
movement speed.
5.) Cult of the Offense Lvl 18 -- REQ 7 AGL
Attack, attack, attack--you're obsessed with offensive action.
You gain a 10% increase in weapon damage and a 10% reduction in
weapon AP costs, but suffer a 5 point penalty in damage threshold.
6.) Survivability Lvl 18 -- REQ 45 Medicine & 45 Survival
Some bastards just refuse to die. You gain a 5% resistance to all
damage as well as a 10% bonus to your energy, radiation and
fire resistances.
7.) Weapons Nerd Lvl 14 -- REQ 60 Repair
You can take apart, clean, oil, and reassemble any weapon in
seconds--blindfolded. Your obsession for maintenance and
cleaning means that all weapons degrade 20% slower than normal.
8.) Combat Arms Guru Lvl 28 -- REQ "Guerilla Tactics" + 80 in Guns OR Energy Weapons
Your mastery of infantry weaponry and tactics is so complete it
has become second nature. You recieve bonuses to critical chance
and damage, accuracy, attack speed and reloading speed.
9.) Cyborg Lvl 18 -- REQ 60 Science
You've made permanent cybernetic enhancements to your body!
The Cyborg perk instantly adds +10% to your Damage, Poison,
and Radiation Resistances, and 10 points to the Energy Weapons skill.
10.) Wired Reflexes Lvl 26 -- REQ 80 Science
Advanced cybernetics have been implanted into your nervous system,
increasing your precision with guns and energy weapons.
(Reduced weapons spread)
Testeur : Steiner
Autorisation : ok
Capture d'écran :

Mod ajoutant moins de perks que "More Perks", ce qui motive un peu plus à la traduction je suppose. Il m'avait l'air intéressant,