J'essaye de rassembler des informations à droite à gauche concernant cette problématique.
Je ne suis pas certain d'être au bon endroit dans le forum, par exemple les moddeurs qui pourraient m'aider n'y ont pas accès je pense. Peut-être déplacer le sujet dans la forge ?
Voici ce que j'ai trouvé dans les commentaires de ce
fix :
► Afficher le texte
If you have never opened up the Creation Kit, something you do not see are the invisible markers that tell physical objects to do things. One of these invisible markers for mannequins is called an "X Marker Heading." It is a red box inside the kit and tells the person, or mannequin, which way to face.
These markers are also used for NPC's to face each other for their scripted lines and such. All objects inside the CK have a 3D data info tab; this tab tells how the marker should face and when it comes to the X Marker Heading, if it is placed at Rotation 0.0000 on its XYZ axis, it can cause issues. This is a bug within the CK and has very little to do with packages. It is up to modders to properly mark their Rotations as 0.0001. This is also true for modders who add trigger markers, like for custom storage.
So when it comes to a custom house if you see a mannequin that is still moving to the left or right there are 1 of 3 issues:
1) Your computer is not able to handle the amount of mannequins + attaching of the scripts (in which case, packages can still not properly make them stay no matter what we do) and/or
2) You have a lot of items in the cell and have packed the chests and other items to the brim so when the cell loads it has to prioritise what settles first and the mannequins get loaded last
3) the modder forgot to make the X Marker Heading not at a perfect Rotation. Please consult the modders on their custom homes. Remember not to yell at the modders! It is not their fault they have to deal with such a bug and these little things are easy to overlook and/or they did make the change but 1 and/or 2 above override their work.
Fixing 1 and 2: DO NOT SAVE INSIDE CUSTOM HOMES WITH A LOT OF STUFF. Save outside and allow your computer to load the cell(s) properly
Je débute avec le CK (donc je vais encore inonder le forum de questions en tout genre), mais après avoir réglé l'axe X des mannequins sur 0,0001 au lieu de 0,0000... magie vaudou, les mannequins restent sur place pour le moment. J'en ai encore un légèrement mal placé, deux qui tournent la tête et un dernier au milieu d'un couloir qui semble en fait devoir être supprimé (il n'a pas de place prévue). Mais c'est en bonne voie donc.
EDIT : Dans le CK, je trouve 9 mannequins et 10 activateurs...
Il y a bien 10 mannequins dans le mod, les 9 dont j'ai réglé l'axe X ne semblent plus bouger de leur emplacement, c'est déjà ça.
Après ils tournent encore un peu sur place mais au moins ils ne se promènent plus partout.
Une idée pour le 10ème ?